الخميس، ٤ أكتوبر ٢٠١٢

الكارثه رقم 72





السؤال بقى انا ليه تخليت عن كسلى وسارعت بإنى ادخل على المدونه اكتب البوست ده بتاع العريس رقم 72 ؟
عشان طبعا الحق اخلص الكلام عن العريس رقم 72 قبل مااتكلم عن العريس رقم 73 :)
اااه هما بقوا كده 73 :)
(يارب اوصل لل 100 وادخل موسوعة جينس )
اهو ابقى طلعت بحاجه من حرقة الدم دى
المهم بلاش نسبق الاحداث خلينا فى الكارثه رقم 72 الاول 
رجل يبلغ من العمر 37 عام ,وسيم ,شيك,طيب,مقدم بحرى ....
. مممممممممم تفتكروا بس كده ؟
 ماكنشى حد غلب:)
 ماهو لازم الناس تحلى البضاعه فى الاول وبعد كده نبتدى ندخل فى المصايب
 بس انا خلاص بقيت اجيب من الاخر واقول للوسيط هاااااااااا فين المصيبه ؟
طلعت طبق الاصل العلقه اللى فاتت
 ارمل وعنده بنت وولد صغيرين وعايز يتجوز بسرعه رهيبه طبعا عشان الداده اللى جابتهاله مامى تحلق تربى العيال
 وتتمرمط وتتبهدل وتشيل الهم ومتلاقيش وقت عندها لحياتها الشخصيه وتحقيق ذاتها 

طبعا فى حد لطتشيف اوى من الجمهور هاييجى يقولى اكسبى ثواب:)
 اوك انا مش هاقولكم الكلمه الاعتراضيه ايااها ولكن هاسألكم السؤال المعهود
 (انتم لما جيتوا تتجوزوا كنتوا عايزين تكسبوا ثواب ولا تعيشوا سعداء ؟
وطبعا هاييجى حد لطتشششيف تانى غير الاولانى هايقولى ماهو لو ولادك كنتى هاتربيهم ؟
برضه هارد رد مختلف عن الكلمه الاعتراضيه وهاقول (لو ولادى :))
المهم انا وقفت فيييييييين اه عند العيال 
فى العادى بقى الرجل بيدحلب ويفضل يقول انى انا عايز اتجوز مش عايز داده لولادى وانا اللى محتاج استقر و هاجيب داده ...و.. ..و...وكثير من  الكلام اللى بيتمحلسوا بيه ويتمسكنوا لحد مايتمكنوا
 وبعد كده شيلى الليله يا حلوه ولكن الاخ ده كان صريح من البدايه
 يحسب له انه ممثلشى ومعاشى الدور عليا 
اول ماقعد على الكرسى وقبل مايرغى عن نفسه  طلع لى بمنتهى البراءه صور ولاده الاتنين وكأنه بيقولى (انتى جايه عشان دووول )
طبعا ماهو لو عايز يتجوزنى عشانه كان عرفنى بنفسه الاول انما هو معندوش وقت يخبى ويمثل
 بيجيب من الاخر على طول لسبب بسيط انه مقدم بحرى وشغله 4 ايام خارج البلد المقيم فيها و3 ايام فى بيته 
وولاده عاملين له ازمه لانه مش بيعرف يسيبهم مع مين ؟؟ 
وده معناه انى هاكون النانى اللى جابتهالوا الست الوالده
 وكمان الالذ انه مش هيشاركنى فى تربيتهم لا ده هايسيبنى 4 ايام فى الاسبوع اشرب المر وطظ بقى فى شغلى ودراستى العليا وخلينى قاعده ابنى فى غير ملكى لحد ماالتعاسه تجيب اخرى 
طبعا المستقبل الاسود ده مر قدامى زى شريط السينما وانا قاعده معاه وانا على نغمه  
واحده ماخدوش يا بابا ماخدوش يا بابا ماخدوش يابابا
البوست لحد كده خلص 
بس عايزه اقول ملحوظه صغيره 
انا معنديش مشكله اتجوز واحد مطلق او ارمل واربى له عياله ولكن لازم اقبله هو فى الاول عشان استحمل عشانه اى حاجه وكمان لازم يتجوزنى عشان هو عايزنى مش عشان ولاده

4 التعليقات:

شمس النهار يقول...

معلش
هو معزور طبعا حطي نفسك مكانه
العيب مش عليه العيب علي اللي بيوفق
ده عايز مواصفات خاصة لظروفه دي
يعني ارملة معاها عيل واحد هي عايزة راجل وبيت وحد يصرف وهو عايز ام لعياله فايبقا في تكامل وتكافل هنا والكفة متساوية
عايز مطلقة مابتخلفش يبقا هنا برضوا نفس القصة هي اخدت رجل يبقا معاها ونفس الوقت هتمارس امومتها
يعني الكفة عدلة برضوا
لكن بنت بظروفك ماتنفعش

mahasen saber يقول...

طالما انتى بنت فطبيعى هيتقدم ليكى اغلب اصناف البشر ده لو مكانش كلهم
الراجل مواصفاته مش وحشه ظروفه بس الليى صعبه ..يعنى غير مناسب ليكى زى ما انتى شايفه انك مش مناسبه ليه ..صبرا جميل يا عزيزتى
صبرا جميل

مذكرات موززه عانس يقول...

شموسه :
فعلا عندك حق بس انا خايفه يجيلك الضغط من كتر الللى بتشوفيه عندى هههههههههههههههههه

مذكرات موززه عانس يقول...

مدام محاسن :
ميرسى كتير على مرورك الراق اول مره تزورينى وان شاء الله ماتكونشى اخر مره :)

إرسال تعليق